چگونه یک روز خود را در آنکارا سپری کنیم
نوشته شده توسط : samaneh
مهم ترین جاذبه شهر آنکارا مقبره مصطفی کمال آتاتورک، موسس و اولین رئیس جمهور کشور ترکیه می باشد. این سازه باشکوه از بتن، تراورتن و مرمر به دست «امین اونات» و «احمد اورهان آرادا» ساخته شده است.

آثار هنری سر مدرن را تحسین کنید

گالری «سِر مدرن» (CerModern) یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های هنر معاصر ترکیه محسوب می‌شود

سر مدرن

از بزرگ ترین قطب های هنر معاصر ترکیه می توان به گالری «سر مدرن» اشاره کرد. در این گالری یک ایستگاه راه آهن قدیمی وجود دارد و آثار هنرمندان متعددی از سراسر اروپا را در معرض دید علاقمندان گذاشته است. گالری «سر مدرن» میزبانی فروشگاه های زیادی نظیر ادبیات، درک هنر و… را برعهده دارد. به شما توصیه می کنیم از کافه واقع شده در این محل دیدن کنید تا علاوه بر معماری خیره کننده اش، از منو غذاهای خانگی و خوش طعمش لذت ببرید.

سوغاتی های خود را از بازار چیکریچیلر یوکوشو تهیه کنید

سر زدن به بازار روباز چیکریچیلر یوکوشو (Çıkrıçılar Yokuşu) یکی از بهترین روش‌های تهیه سوغاتی و خرید است.

بازار چیکریچیلر یوکوشو

یکی از بهترین روش های خرید در آنکارا خرید از بازار چیکریچیلر یوکوشو می باشد. می توانید کالاهای مورد نیاز خود، اعم از کالاهای مسی، عتیقه جات، پوشاک، و حتی زیورآلات دست ساز تهیه کنید. گذرگاه های سنگفرش این محل به سمت تپه و مناظری ایده آل از شهر را از بین خیابان ها پیش کش گردشگران می کند.

ناهار خود را در رستوران چنگلهان میل کنید

رستوران «چِنگِلهان» (Çengelhan) که بخشی از هتل معرکه «دیوان چوکورهان» (Divan Çukurhan) است. این محل در گذشته به‌صورت یک کاروانسرای آناتولی بوده که قدمت آن به سال ۱۵۲۲ برمی‌گردد

رستوران چنگلهان

بخشی از هتل معرکه «دیوان چوکورهان» را رستوران «چنگلهان» تشکیل داده است که مکانی ایده آل برای صرف ناهار شما می باشد. قدمت این رستوران به سال ۱۵۲۲ برمی گردد که در آن زمان به عنوان یک کاروانسرا مورد استفاده قرار می گرفت. همین امر باعث شده است حس و حال تاریخی به شما القا شود. منوی این رستوران با غذاهای سنتی ترکی و عثمانی، بازتابی از معماری داخلی آن است.

در موزه تمدن های آناتولی با تاریخ ترکیه آشنا شوید

«موزه تمدن‌های آناتولی» (Museum of Anatolian Civilizations) یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی در محله قدیمی آنکارا به‌شمار می‌رود که در ساختمان بازسازی شده بازار سابق عثمانی «محمود پاشا» قرار دارد.

موزه تمدن های آناتولی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری آنکارا که در محله قدیمی این شهر واقع شده است «موزه تمدن های آناتولی» است. این موزه در ساختمان بازسازی شده بازار سابق عثمانی «محمود شاه» قرار دارد. نمایشگاه های فوق العاده ای در موزه وجود دارد که به موضوع باستان شناسی آناتولی از دوران پالئولیتیک تا نئولینیک، آشوری، هیتی، همچنین یونانی، رومی، بیزانسی، سلجوقی و امپراطوری عثمانی می پردازد. آثار این نمایشگاه ها وسایل برنزی، طلایی، مرمری، نقره ای و شیشه ای است که نیمه دوم اولین هزاره قبل از میلاد تعلق دارند و براساس ترتیب زمانی چیده شده اند.

برای خرید به تونالی هیلمی بروید

خیابان «تونالی هیلمی» (Tunalı Hilmi) یکی از پرجنب و جوش‌ترین مراکز خرید آنکارا است.

تونالی هیلمی

یکی خیابان های پر جنب و جوش آنکارا خیابان «تونالی هیلمی» است. در این خیابان برندهای معروفی فعالیت می کنند. از برندهای لوکس ترکیه می توان به «بیمن» و «واکو» اشاره کرد که در این خیابان شعبه دارند.

دیدن از پارک کولو را از دست ندهید

 پارک کولو (Kuğulu Park) برای مردم آنکارا به‌عنوان یک نوستالژی است

پارک کولو

از مکان های نوستالوژی آنکارا می توان به « پارک کولو» اشاره کرد که اکثر مردم آنکارا با غذا دادن به قوهای حوض پارک لحظات دلنشینی را رقم می زنند.

برای صرف شام به تریلیه بروید

رستوران فوق مدرن دریایی «تریلیه» (Trilye)، از رستوران‌های معرکه این شهر است که علاوه بر دکوراسیون زیبا، منوی عالی نیز دارد.

رستوران چنگلهان

از رستوران های معرکه آنکارا می توان به رستوران فوق مدرن دریایی «تریلیه» اشاره کرد. این رستوران علاوه بر دکوراسیون زیبا، منوعالی نیز دارد. در این رستوان غذاهای اژه ای، پیش غذاهای مدیترانه ای و تازه ترین صیدهای روز را می توانید سرو کنید.
در این مقاله سعی بر آن شد تا به طور مختصر با جاذبه های توریستی آنکارا آشنا شوید لطفا دیدگاه و نظرات خودرا باما به اشتراک بگذارید.



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: